Awards
During the annual conference, the Italian Marketing Association awards a prize to the best article and the best referee. Articles are selected from those published in the year preceding the conference through a survey among the memebrs of the editorial board. The best referee is identified through the authors' feedback, the evaluation of the Editors and a blind review from an external referee.
2018
Best Article
Maria Antonietta Raimondo, Stefania Farace, Gaetano "Nino" Miceli
"User-Generated Systems of Signs and Meanings in Product Customization: Taxonomies and Research Directions"
"User-Generated Systems of Signs and Meanings in Product Customization: Taxonomies and Research Directions"
Best referee
Stefano Pace, Kedge business School
2017
Best Article
Silvia Grappi, Simona Romani
Best referee
Costanza Nosi, LUMSA University
2016
Best Article
Agostino Vollero, Daniele Dalli, Alfonso Siano
Best referee
Giuseppe Pedeliento, University of Bergamo
2015
Best Article
Silvia Grappi
Best referee
Gabriele Qualizza, University of Udine
2014
Best Article
Matteo Corciolani, Mariarita Santanelli
Best referee
Francesco Izzo, "Luigi Vanvitelli" University of Campania
2013
Best Article
Maria A. Raimondo, Gaetano Miceli, Stefania Farace
"Self o mass branding. La relazione tra personalizzazione e marca"
"Self o mass branding. La relazione tra personalizzazione e marca"
Best referee
Maria Vernuccio, Sapienza University of Rome
2012
Best Article
Maria Chiarvesio, Eleonora Di Maria
"Innovazione, comunicazione e presidio dei mercati. Le performance delle imprese del made in Italy"
Best referee
"Innovazione, comunicazione e presidio dei mercati. Le performance delle imprese del made in Italy"
Best referee
Daniele Scarpi, University of Bologna
2011
Best Article
Marco Visentin, Gian Luca Marzocchi, Alessandra Zammit
“L’interazione fra effetto olistico e rappresentazione temporale nella percezione delle marche”
“L’interazione fra effetto olistico e rappresentazione temporale nella percezione delle marche”
Best referee
Francesco Massara, IULM Milan
2010
Best Article
Daniele Dalli, Riccardo Resciniti, Annalisa Tunisini
“Sviluppo e competitività delle medie imprese italiane nell’era globale”
“Sviluppo e competitività delle medie imprese italiane nell’era globale”
Best referee
Andrea Runfola, University of Perugia
2009
Best Article
Maria A. Raimondo, Gaetano Miceli
“Un Modello formativo per la misurazione del valore per il cliente”
“Un Modello formativo per la misurazione del valore per il cliente”
Best referee
Roberta Bocconcelli, "Carlo Bo" University of Urbino
2008
Best Article
Lia Zarantonello
“L’adattamento della brand experience scale al mercato italiano”
“L’adattamento della brand experience scale al mercato italiano”
Best referee
Marco Visentin, University of Bologna
2007
Best Article
Chiara Mauri, Harry Timmermans, Fabio Zerbini
"La conformazione dei network fedeltà. Un'analisi della relazione tra la sovrapposizione delle reti dei partner e l'efficacia dei programmi di fidelizzazione"
"La conformazione dei network fedeltà. Un'analisi della relazione tra la sovrapposizione delle reti dei partner e l'efficacia dei programmi di fidelizzazione"
Best referee
Patrizia de Luca, University of Trieste
© Copyright Società Italiana Marketing 2023 - Privacy - Cookie policy